5 hasznos jótanács porckorongsérv esetén a műtét elkerülésére

Létrehozva: 2017.02.06 09:40 | Módosítva: 2017.07.12 16:29

Így kerülje el a műtétet, ha porckorongsérve van!

Ma már egyáltalán nem műtenek minden porckorongsérvet, azonban ahhoz, hogy elkerülje a műtétet, Ön is nagyban hozzájárulhat.

  • porckorongsérv otthoni fájdalomcsillapítás testtartás FájdalomközpontMegfelelő testtartás: A megfelelő testtartáshoz figyeljen arra, hogy nyaka-feje ne legyen előretolt helyzetben, vállöveit ne engedje előreesni és hasát húzza be! Segítséget a helyes testtartás kialakításához a kép ad.
  • Hosszas ülés, állás elkerülése: Ha teheti, ne álljon, és főként ne üljön hosszú ideig, szakítsa meg azt mozgással! Használjon fit-ball labdát, vagy dynair párnát üléshez!
  • Gerincvédelem munka közben: Ülésnél tegyen hengerpárnát dereka mögé, ha lehetséges, döntse kicsit hátra a háttámlát és tartsa be az ergonómiai előírásokat! Hajolás helyett térde hajlítását válassza, a nehéz tárgyak emeléséhez az alsó végtag izomerejét használja!
  • Porckorongsérv kezelése McKenzie módszerrel: A McKenzie módszer az egyik legelterjedtebb konzervatív eljárás a porckorongsérv kezelési módszerei közül, melyet gyógytornász, vagy orvos végez.
  • A törzsizmok megerősítése speciális gyógytorna gyakorlatokkal: Az eredmények fenntartásához, és a későbbi panaszok elkerüléséhez feltétlenül szükséges a törzsizmok megfelelő megerősítése speciális gyakorlatokkal, gyógytornász kontrollja alatt.

 

A tanácsok forrásmegjelöléssel szabadon terjeszthetőek

További tanácsokért, személyre szabott gyógytornáért, kezelésért forduljon hozzánk bizalommal! 

 

 

Telefonos, emailes, facebookos bejelentkezéshez KATTINTSON ide!

Budai FájdalomKözpont

porckorongsérv kezelése online bejelentkezés Fájdalomközpont

+36 70 621 2433

Hírek

Az „úszóváll” miatt is fájhat a váll mozgatása

Az „úszóváll” miatt is fájhat a váll mozgatása

Az úszóváll kifejezés nem kifejezetten egyetlen betegségre utal, sokkal inkább egy összefoglaló elnevezés, ami bizonyos mozgásszervi elváltozásokat foglal magában. Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint mindenképpen érdemes orvoshoz fordulni, ha a kar felemelése fájdalmat okoz. 

Gyakori sportsérülések 40 felett - focitól a futásig

Gyakori sportsérülések 40 felett - focitól a futásig

40 fölött a testünk hajlamos másképp reagálni az edzésre, hiszen az izmok is veszíthetnek erejükből, és a szív és a tüdő sem feltétlenül képes maximum teljesítményre. Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint az állóképesség és a teljesítmény is fokozható, ha megfelelően kezeljük a sportsérüléseket, amelyek rizikója a korral egyébként is növekszik.

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

Prima Medica

Prima Medica Egészségcsoport