Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Szakértő!

Migrénes fejfájásommal kapcsolatban szeretném kikérni a véleményét. Pár évvel ezelőtt elvétve volt erős fejfájásom, amely elmúlt egy időre és idén év elején sűrűbb lett (hányással, egész napos fekvéssel járt). Voltam vele neurológusnál, aki kivizsgált és azt mondta, hogy ha változik vagy erősebb lesz, akkor menjek vissza és elküld agyi képkészítésre, egyébként rendben talált, illetve az aura látás kezdetére felírt fél szem Relpax nevű gyógyszert. Klasszikus migrént diagnosztizált. Szemészeten is voltam, ott is mindent rendben találtak.

Fiatalabb koromban volt egyszer, hogy a fejem hátsó részét bevágtam az ablak sarkában felállás közben, akkor napokig érzékeny volt, de hányni nem hánytam, másnap szédültem még. Orvosnál akkor nem voltunk vele, de mivel a fejfájásaim kb. onnan kezdődtek kb. 1 évre rá voltam vele neurológusnál, aki akkor szintén rendben talált és a röntgen sem mutatott ki semmit.

A mostani neurológus kikérdezett, hogy mit szedek, jelenleg és akkor is csak fogamzásgátlót, amelyet idén tavasszal kezdtem el szedni. Azt tanácsolta, hogy hagyjam abba a szedését háziorvosomat is megkérdeztem, ő azt mondta, hogy egy ideig ne szedjem, hogy megnézzük milyen hatással lenne.
A fejfájásom már a gyógyszer szedése előtt kezdődött, azóta az erőssége és az intenzitása csökkent néha van, de tompa, egyáltalán nem olyan erős, mint a fogamzásgátló gyógyszer előtt (volt látás problémám is- szemcika minimális fejfájással).

Szeretnék más szakvéleményt is, ezért írtam Önnek. Mit tanácsol? További vizsgálatot érdemes csinálni? A fogamzásgátló szedését abba kell hagynom? A doktornő eléggé rám ijesztett a fogamzásgátlóval kapcsolatban kialakulható veszélyes betegséggel kapcsolatban (agyi).

Segítésüket előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

B. Bea, 26 éves lány
Kedves Bea!


Kétféle fejfájásról ír, egy migrénről ill. egy fejtrauma után jelentkező fejfájásról. Ezek így, első olvasásra korrektül ki lettek vizsgálva.
Folyamatosan fennálló fejfájás esetén persze adódhat olyan helyzet, hogy új képalkotó vizsgálatot kérünk.

A fogamzásgátló szedésének valóban vannak veszélyei. Ezek minimalizálása érdekében haematológiai és neurológiai vizsgálatokra van szükség. Fontos továbbá a családi anamnézis ismerete is.

Általánosságban azt mondhatom, ha a fogamzásgátló jó hatással volt a migrénjére, ez legalábbis megnyugtató. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy - ha nem is sürgősen - a fenti vizsgálatokat érdemes elvégeztetni.

Üdvözlettel:

Dr. Vida Zsuzsanna PhD
neurológus, szomnológus főorvos
Dr. Vida Zsuzsanna
Dr. Vida Zsuzsanna neurológia

Hírek

Összehasonlító táblázat a COVID-19 oltásról

Összehasonlító táblázat a COVID-19 oltásról

Gyakran felmerülő kérdés a napokban, melyik COVID-19 elleni oltás adható különféle betegséggel élőknek. Ezért készítettünk egy összehasonlító táblázatot a COVID19 oltásokról. A táblázat a jelenleg rendelkezésünkre álló hivatalos alkalmazási előírásokból származó információkat tartalmazza.

 

FONTOS! Ezek általános irányelvek, mindenkinél egyedileg az oltó orvosnak kell mérlegelnie és szakmai döntést hoznia az olthatóságról - ide értve, hogy mit jelent az adott illetőnél a "fellángolás", az "egyensúly", a "jelentős eltérés".

Mikor van szükség opioid gyógyszerekre az onkológiai fájdalomkezelésben?

Mikor van szükség opioid gyógyszerekre az onkológiai fájdalomkezelésben?

Az opiod gyógyszerek vagy narkotikumok gyakran szükségesek a daganatos betegek komoly fájdalmainak kezelésében. Dr. Pádi Éva, a FájdalomKözpont onkológusa, az onkológiai fájdalmak csillapításának specialistája arról beszélt, hogy lehet biztonságosan használni ezeket a hatékony gyógyszereket.

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

Prima Medica

Prima Medica Egészséghálózat