Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

2 hónapja a heti foci alkalmak egyikén egy hátra sarkazó mozdulatnál fájdalmat éreztem a jobb lábam hátsó térdhajlatánál, a mediális oldalon. Másnap alig bírtam lábra állni, de egy-két napom belül jobb lett. Jegeltem, pihentettem, kenegettem. Bevérzés nem volt, duzzanat se. Húzódásra gondoltam.
Rá három hétre úgy éreztem jobb a lábam, ismét focira mentem, de az egyik rúgásnál hirtelen fájdalmat éreztem újra ugyanott a térdhajlatnál hátul.
Menni tudtam, pici duzzanat keletkezett, bevérzés nem volt, és nem volt úgy fájdalmam sem.
Illetve másnap észrevettem, hogy valami ott mozog és lazábbak az inaim is, mint a másik lábamnál.
Az elmúlt 4 hétben 3-szor voltam sebészeten. Nem volt ultrahang, se röntgen, valószínű nem volt indokolt, mivel tudtam járni.
Diagnózis: Rándulás lehetséges, az inak nem annyira feszesek, mint a másik oldalon, illetve ami mozog hátul a térdhajlatomnál valószínű inak, izomrostok leszakadása lehet, ami majd újra odatapad.
Folyamatosan kenegettem, pihentettem, és most rendesen járok, nincs panaszom vele.
Egy dolog zavar még, és erre kaptam választ, meg úgy érzem nem is. Ez a mozgó dolog, mintha egy csomós, kemény dolog lenne a térdhajlatom hátsó, mediális oldala felett pár centivel, amit tudok a kezemmel mozgatni, de ahogy lépek, vagy erősen feszítem, érzem, ahogy mozog, pattog, kattog egyet, mintha valami nem lenne a helyén. Inkább idegesítő és kellemetlen ez a dolog, fájdalmam, duzzanatom már nincs.

Ez valóban az izomrostok vagy inak szakadása, és még nem került helyére? Illetve ezzel tudok már focizni? Vagy várjam meg míg minden olyan lesz, mint a másik lábam?

Köszönöm válaszát előre is.

Üdvözlettel:

Kondás Gábor

Tisztelt Kondás Gábor Úr!

A sérülés mechanizmusa, a jelzett tünetek és panaszainak időbeli alakulása alapján a térdhajlati régióban izom-ín szakadás valószínűsíthető. Pontos kórisme felállítása betegvizsgálat nélkül felelőtlenség lenne.
Képalkotó vizsgálatok közül az ultrahang ilyen jellegű panaszoknál informatív.
További terápiás terv,illetve sporthoz való visszatérés ütemezése ezen körülmények ismeretében határozható meg.

Üdvözlettel
Dr.Szily Tamás
FájdalomKözpont
Dr. Szily Tamás
Dr. Szily Tamás Ízületi specialista

Hírek

Lehet-e mozogni, sportolni térdfájdalom esetén?

Lehet-e mozogni, sportolni térdfájdalom esetén?

A térdfájdalom nem csak a sportot, de a hétköznapi tevékenységeket, lépcsőzést, gyaloglást is megnehezítheti. Sokakat éppen a fájdalom tart vissza a mozgástól, úgy érzik, feltétlenül kímélni kell az ízületet. Holott dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint fontos lenne mozgatni még a fájós ízületeket is és a megfelelő módszerekkel megállítani az állapotromlást.

Mozgásszervi fájdalom? Ezt érdemes tudni a szteroid kezelésekről

Mozgásszervi fájdalom? Ezt érdemes tudni a szteroid kezelésekről

Sokan tudják a szteroidokról, hogy gyorsan ható, hatékony szerek a fájdalomcsillapításban, gyulladáscsökkentésben. Dr. Arnold Dénes Arnold MSc, a FájdalomKözpont sebésze, fájdalomspecialista, a neurálterápia - és a HKO / TCM szakorvosa azonban arról is beszélt, mi a különbség a szájon át szedhető és injekcióban hozzáférhető szteroidok közt, mikor válnak be ezek az eljárások.

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

Prima Medica Egészséghálózat