5 hasznos tanács a derékfájás elkerülésére

Létrehozva: 2017.06.13 17:11 | Módosítva: 2018.02.12 18:02

Sokakat kínoz a derékfájás hétköznapi tevékenységük közben. Elég akár egy rossz mozdulat, pillanatnyi megerőltetés, vagy az ágyból kikelve tapasztalják, hogy a fájdalom behatárolja mozgásukat. Következzen 5 hasznos tanács, amelyek megfogadásával elkerülhető a derékfájás!

 

 

tanács a derékfájás ellen   


  • Ha teheti, akkor ne álljon, de legfőképp ne üljön hosszú ideig. Televíziózás vagy munka közben álljon fel néha és mozgassa át a vállait, törzsét!    

  • Ülésnél tegyen hengerpárnát a dereka mögé, és lehetőség szerint döntse kicsit hátra a háttámlát!    

  • Ne derékból emeljen! Emelésnél tartsa egyenesen gerincét, inkább a térdeit hajlítsa a nehéz tárgyak felvételéhez, majd azok nyújtásával fejtsen ki erőt! Cipekedésnél a súlyokat próbálja egyenlően eloszlatni a két kezében!   

  • Válassza meg helyesn pozícióját, ne hajolgasson! Egyenes törzzsel, guggolással, terpeszállásban, hajlított térdekkel gyakran kiváltható a hajolgatás.    

  • Végezzen elongációt, azaz gyógyító gerincre ható nyújtást naponta többször! Ehhez állásban szorítsa össze a farizmait, húzza be köldökét, zárja a lapockáit hátul, és mindezt megtartva leszegett állal, fejtetővel nyújtózzon a plafon felé


 

 

Telefonos, emailes, facebookos bejelentkezéshez KATTINTSON ide!

Budai FájdalomKözpont

bemer mágnesterápia

+36 70 621 2433

Hírek

Az „úszóváll” miatt is fájhat a váll mozgatása

Az „úszóváll” miatt is fájhat a váll mozgatása

Az úszóváll kifejezés nem kifejezetten egyetlen betegségre utal, sokkal inkább egy összefoglaló elnevezés, ami bizonyos mozgásszervi elváltozásokat foglal magában. Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint mindenképpen érdemes orvoshoz fordulni, ha a kar felemelése fájdalmat okoz. 

Gyakori sportsérülések 40 felett - focitól a futásig

Gyakori sportsérülések 40 felett - focitól a futásig

40 fölött a testünk hajlamos másképp reagálni az edzésre, hiszen az izmok is veszíthetnek erejükből, és a szív és a tüdő sem feltétlenül képes maximum teljesítményre. Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint az állóképesség és a teljesítmény is fokozható, ha megfelelően kezeljük a sportsérüléseket, amelyek rizikója a korral egyébként is növekszik.

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel:

Prima Medica

Prima Medica Egészségcsoport