5 hasznos tanács a derékfájás elkerülésére

5 hasznos tanács a derékfájás elkerülésére

Sokakat kínoz a derékfájás hétköznapi tevékenységük közben. Elég akár egy rossz mozdulat, pillanatnyi megerőltetés, vagy az ágyból kikelve tapasztalják, hogy a fájdalom behatárolja mozgásukat. Következzen 5 hasznos tanács, amelyek megfogadásával elkerülhető a derékfájás!

tanács a derékfájás ellen5 hasznos tanács a derékfájás elkerülésére:

  • Ha teheti, akkor ne álljon, de legfőképp ne üljön hosszú ideig. Televíziózás vagy munka közben álljon fel néha és mozgassa át a vállait, törzsét!
  • Ülésnél tegyen hengerpárnát a dereka mögé, és lehetőség szerint döntse kicsit hátra a háttámlát!
  • Ne derékból emeljen! Emelésnél tartsa egyenesen gerincét, inkább a térdeit hajlítsa a nehéz tárgyak felvételéhez, majd azok nyújtásával fejtsen ki erőt! Cipekedésnél a súlyokat próbálja egyenlően eloszlatni a két kezében!
  • Válassza meg helyesn pozícióját, ne hajolgasson! Egyenes törzzsel, guggolással, terpeszállásban, hajlított térdekkel gyakran kiváltható a hajolgatás.
  • Végezzen elongációt, azaz gyógyító gerincre ható nyújtást naponta többször! Ehhez állásban szorítsa össze a farizmait, húzza be köldökét, zárja a lapockáit hátul, és mindezt megtartva leszegett állal, fejtetővel nyújtózzon a plafon felé!

 

 

 

 

 

 

 

 

Telefonos, emailes, facebookos bejelentkezéshez KATTINTSON ide!

Budai FájdalomKözpont

akupuntúra

+36 70 621 2433

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése